10 Produk Inovatif




Produk:                 Bitescan

Diskripsi:         

Ia adalah satu teknologi sistem monitor yang menggunakan alat “hands-free” untuk menentukan strok kunyahan pengguna menggunakan “waveform”. Alat tersebut yang dipasang dibahagian telinga dan dihubungkan dengan aplikasi di telefon bimbit.


Pengeluar:       SHARP IoT.make Bootcamp





Produk:                 3-D Metal Printing

Diskripsi:  

Sebuah mesin pencetak yang digunakan untuk mencetak bahan logam.
      
Pengeluar:        Markforged



Produk:                 Babel-Fish Earbuds (Pixel Buds)

Diskripsi:         

Ia adalah satu teknologi dimana “earbuds” ini berfungsi untuk menterjemah Bahasa mengikut bahaya yang difahami oleh pengguna

Pengeluar:        Goggle



Produk:                 Leap Motion

Diskripsi:         

Bermain game menggunakan remote control, terlalu biasa. Kini, bermain game lebih menyeronokkan dengan teknologi yang membolehkan pemain menggunakan gaya fizikal untuk bermain. Pergerakkan badan dan tangan membolehkan pemain untuk mengawal permainan.

Pengeluar:        Leap Motion, Inc



Produk:                 The Magnetic Bracelet

Diskripsi:         

Gelang bermagnet ini sesuai digunakan untuk mereka yang suka membuat kerja-kerja pertukangan. Ia berfungsi untuk memegang sebarang alat logam yang kecil supaya tidak terjatuh dan berselerak sehingga membahayakan orang lain. Ia juga boleh memudahkan semasa kerja pertukangan sedang dilakukan.

Pengeluar:        MagWear




Produk:                 Bio-fireplace

Diskripsi:         

Tempat api ini direka dengan unik dan Nampak exclusive dengan menggunakan elektrik dan minyak ethanol yang tidak menghasilkan asap dan bau. Ia juga tidak memerlukan serombong asap dan kayu untuk menyalakannya. Ia jugak boleh memanaskan dan tidak berbahaya. Sesuai untuk semua jenis rumah yang berada dikawasan sejuk/musim sejuk dan tanah tinggi.

Pengeluar:        Tekku






Produk:                 Taga-Bike Stroller

Diskripsi:         

Basikal yang mempunyai kereta sorong anak ini direka untuk memudahkan ibu bapa membawa anak mereka berjalan dengan lebih pantas dengan menggunakan basikal tanpa perlu susah payah berjalan kaki.

Pengeluar:        Hagai Barak, New York, US





Produk:               Throbber - The Heating Ball

Diskripsi:         

Membawa dapur memasak semasa mengembara atau berkhemah merupakan sesuatu yang sulit kerana berat dan mengambil ruang yang banyak didalam bag. Rekaan bebola logam diatas boleh memanaskan makanan dengan hanya dengan menggunakan kotrol daripada aplikasi dari telefon bimbit.

Pengeluar:        Virang



Produk:               Tempescope

Diskripsi:         

Tempescope adalah alat untuk menunjukkan cuaca esok dengan visual display dimana beliau mereka sebuah kontena yang boleh menunjukkan cuaca seperti mendung, kilat dan hujan. Ia juga boleh dikontrol menggunakan telefon bimbit.

Pengeluar:        Ken Kawamoto






Produk:               Gravity Jetsuit

Diskripsi:         

Semua orang pasti mengetahui kehebatan Tony Stark dalam cerita Iron-Man yang mampu mengahasilkan Sut besi yang mampu terbang dan beraksi. Gravity Industry juga sedang membangukan suit yang mampu terbang dengan menggunakan microtubines, iaitu dua enjin sebesar roti di setiap tangan dan belakang badan bagi membolehkan ia terbang.

Pengeluar:        Gravity


Oleh : Nur Insyirah Izzati

Comments

Popular posts from this blog

1- Idola Usahawan Berjaya di Malaysia (Mydin Holdings Berhad)

10 Produk Inovatif

3 - Idola Usahawan Berjaya di Malaysia (Omar Ali Holdings Sdn. Bhd)