10 Produk RnD - Nur Zulaikha

Oleh: Nur Zulaikha
Tajuk: 10 Produk RnD

 
Penerangan: Produk Taharah ntuk kegunaan sertu
 
Penerangan: Mampu memanggang satay sehingga 800 cucuk dalam masa sejam
 
Penerangan: Dikenali sebagai Komik Interektif mudah alih disleksia atau D-mic. Membantu golongan kanak-kanak dileksia.
 
Penerangan: Hasil buangan kulit telur jika diadunkan bersama polimer khas yang tertentu dapat menghasilkan jubin lantai yang berkualiti tinggi. Mampu menahan suhu kepanasan sehingga 750° Celcius dan juga mampu menahan beban tekanan sehingga 500 kg. Selain itu ianya tidak mudah terbakar dan tahan calar.
 
Penerangan: Menstabilkan darah, penawar darah tinggi, penawar diabetis, penawar obesiti, ubat luka, sebagai florida gantian di dalam ubat gigi.
 
Penerangan: Bahan Aktif yang terdapat daripadanya (poluphenos) adalah sebagai agen anti oksida dan mencegah resiko penyakit kardiovaskular.
 
Penerangan: Songkok yang mempunya kipas yang mempunyai kipas yang kecil bagi memberikan pengudaran semasa pemakai memakai songkok dalam tempoh yang lama. Keadaan ini akan memberikan pemakai beraada dalam keadaan selesa.
 
Penerangan: Ianya boleh menjadi sumber bahan api dan gas yang boleh digunakan untuk tujuan memasak serta sebagai bahan ganti untuk tenaga elektrik.
 
Penerangan: Seismic Rubber Bearing ini digunakan dalam pembinaan jamabatan. Galas getah redaman tinggi adalah merupakan komponen getah yang mampu menyerap serta memberikan perlindungan yang maksimum dan memastikan bahawa jambatan tersebut masih boleh beroperasi walaupun selepas berlaku gempa bumi.
 
Penerangan: Granumas mengandungi lebih 99% HA tulen yang mematuhi Standard Amerika Syarikat, ASTM F1185-88(1993)(Komposisi Hydroxypatite) untu implan pembedehan.

Comments

Popular posts from this blog

1- Idola Usahawan Berjaya di Malaysia (Mydin Holdings Berhad)

10 Produk Inovatif

3 - Idola Usahawan Berjaya di Malaysia (Omar Ali Holdings Sdn. Bhd)