10 Produk Kretif








DIY Glass holder

Diskripsi :

Penyepit yang mempunya lubang di bahagian atas yang berfungsi sebagai pemegang gelas.



DIY Shopping bag holder

Diskripsi :

Sejenis pemengang yang bertindak sebagai penyangkut yang berfungsi untuk menyangkut sejumlah beg membeli-belah atau plastic yang banyak dengan pemegang yang lebih selesa dan tidak menyakitkan.





PAYUNG GALAS BELAKANG

Deskripsi:

Payung ini direka untuk memudahkan pengguna menggunakan paying sewaktu hujan dengan hanya menggalas paying di belakang badan tanpa perlu memegangnya lagi.



BOTOL 2 DALAM 1

Diskripsi:

Botol air yang mempunyai fungsi untuk mengisar buah-buahan secara terus dengan hanya menggunakan bateri dan boleh di cas semula.



   


DIY BEKAS TELEFON BIMBIT

Diskripsi:

Ramai antara kita yang mempunya masalah soket tinggi daripada lantai dan tiada tempat untuk meletakkan telefon bimbit semasa mengecas. Dengan hanya menggunakan botol terbuang dan sedikit kretiviti, terhasillah bekas yang boleh disangkut pada tempat pengecas telefon bimbit agar telefon tidak jatuh dan lebih selamat.




RAK BUKU DAN RUANG BACAAN

Diskripsi:

Rekaan rak buku yang eksklusif dan unik ini sungguh mempersonakan. Rekabentuknya yang sangat ideal untuk ruang bilik yang sempit menampakkan kekemasan dan berkonsepkan moden kontemporari. Bagi penggemar buku, ruang seperti ini menjadi impian dan syurga bagi mereka.






DIY LAMPU EXCLUSIVE DARI PLASTIK TERPAKAI

Diskripsi:

Satu lagi rekaan yang sungguh menawan dan kreatif. Dengan hanya menggunakan plastic terpakai, dapat menghasilkan lampu yang mempunyai rekaan elegan yang dapat menarik perhatian.



SHOES RAINCOAT

Diskripsi:

Kita sering kali mengalami masalah kasut basah ketika hari hujan. Tetapi dengan adanya kasut kot hujan yang direka khas untuk mengelakkan kasut basah sewaktu hujan, dapat menyelesaikan masalah pengguna di Malaysia yang sinonim dengan negara khatulistiwa yang sering menerima panas dan hujan sepanjang tahun.




KATIL 2 DALAM 1

Diskripsi:

Siapa sangka disebalik sofa yang cantic juga boleh dijadikan katil untuk tidur. Dengan hanya memerlukan ruangan yang kecil, rekabentuk katil ini amat berguna dan sesuai untuk kediaman yang mempunyai ruangan yang kecil. Ia juga kelihatan elegan dan sangat minimalist untuk memperlihatkan gaya modern dan kontemporari.


DIY BUAIAN DARI TAYAR TERPAKAI

Diskripsi

Siapa sangka tayar yang sudah tidak boleh digunakan lagi boleh dijadikan tempat permainan kanak-kanan. Dengan hanya menggunakan sedikit “kraf” diatas taar tersebut, ia kelihatan menarik dengan warna-warna yang dikenakan. Tambahan, dengan inovasi yang bernas, tayar tersebut boleh dijadikan buaian untuk kanak-kanak bermain.

Oleh : Nur Insyirah Izzati

Comments

Popular posts from this blog

1- Idola Usahawan Berjaya di Malaysia (Mydin Holdings Berhad)

10 Produk Inovatif

3 - Idola Usahawan Berjaya di Malaysia (Omar Ali Holdings Sdn. Bhd)